Parsi Coders
ارزش محتوا خوب در طراحی سایت - نسخه قابل چاپ

+- Parsi Coders (http://parsicoders.com)
+-- انجمن: Network & Internet section (http://parsicoders.com/forumdisplay.php?fid=138)
+--- انجمن: Other (http://parsicoders.com/forumdisplay.php?fid=139)
+--- موضوع: ارزش محتوا خوب در طراحی سایت (/showthread.php?tid=6670)



ارزش محتوا خوب در طراحی سایت - mohi72 - 01-16-2018

بسياري از کارشناسان بر اين معتقدند که قبل از آغاز طراحي گرافيک ، محتواي وب سايت ميبايست آماده گردد و اين موضوع به هر دو، وب سايت ها و وبلاگ ها مربوط مي شود. بعضي ها نيز با اين روند مخالف هستند، اما بايد با اين ديدگاه مخالفت و مبارزه کرد؛ زيرا من ميدانيم محتوا گذاري قبل از طراحي وب سايت، يک راهبرد و نگرش درست است.
طراحي وب سايتي قوي، رنگ ها، فونت ها و طرح بندي کادرها را توسعه مي دهد. يک طراحي قوي بر روي کاربران متمرکز ميشود.يک طراحي وب سايت بايد در زمينه ي کاربران و نيازهاي آنها، همچنين نتيجه دلخواه از بازديد وب سايت، مهارت خود را افزايش دهد.براي حل اين مسائل بايد بر چالش هاي کاربران و توانايي وب سايت، تمرکز شود.در اين مسئله، نبايد روي روند برنامه نويسي و قالب هاي پيش ساخته متمرکز شد. همچنين نبايد فقط بر روي کاربر متمرکز شويم.
 
من از افرادي که در مورد الزامات طراحي وب سايت خودشان صحبت مي کنند ايميل هاي زيادي دريافت ميکنم که اين ليست ها روي معيارهاي خاص پروژه، نظير اسکرول (scroll) بي نهايت، همبرگر منو، تصاوير قوي، پس زمينه هاي ويدئويي و موشن ها متمرکز هستند. مردم به ندرت به يک شرکت طراحي نزديک مي شوند و اطلاعاتشان را براساس بازديد کنندگانشان، نيازهاي کاربران و اهداف نهايي بازديدکننده وب سايت ارائه مي دهند.
صاحبان وب سايت ها امروزه در روندهاي طراحي مختلف، وب سايت هاي رقباي خود، و آنچه که معتقدند، عناصر طراحي مدرن و رايجي است، گرفتار شدند.در روند انجام اين کارها، آنها پيگيري بازديد کننده واقعي وب سايت هايشان را از دست ميدهند.
در برخي موارد، هنگامي که آنها تم موجودي را خريداري مي کنند، مجبورند محتواي خودشان را با دسترسي محتوايي قالب، سازگار و متناسب کنند.يا بدتر از آن، آنها يک طراحي سفارشي را به پيوستن و سازگاري به همان سبک، و ارائه يک وب سايت مشابه وب سايت رقيب برتر مجبور ميکنند.در بيشتر موارد اين منجر به نااميدي و پشيماني خريدار مي شود.
دليل اين امر اين است که اين فرايند به دنبال مسير خريد، طراحي، توسعه است و در نهايت و آخرين مرحله محتواگذاري انجام ميشود. به مراتب اين مسير اشتباه است. اين روند باعث پسرفت و همچنين منجر به سرخوردگي مي شود.
محتواگذاري در ابتدا منجر به فرهيخته شدن تصميمات طراحي ميشود
مستند سازي جريان مورد نظر کاربر، مسير بازديد کننده و ارتباط با اقداماتي که بايد انجام شود چيزي است که معمولا پس از اتمام طراحي گرافيک انجام مي شود. متاسفانه اين رويکرد اشتباه است، چون شما را مجبور به مطابقت دادن محتوا با موضوع وب سايت يا طراحي مي کند. در طراحي وب بايد عکس اين عمل اتفاق بيافتد.
پيش از اين که خود را در عشق به يک وب سايت رقيب قرق کنيد، از يک الگو وردپرس و يا دستيابي به يک طراح گرافيک استفاده کنيد، شما نياز داريد به اهداف و مقصود وب سايت يا وبلاگ خودتان فکر کنيد و براي موفقيت بايد اين کار را انجا دهيد.شما بايد شخصيت کاربري خودتان، چالش هاي فردي آنها، پيشنهاد راه حل خودتان و مسيرهايي که مي خواهيد بازديدکنندگان را در داخل وب سايت قرار دهيد، را ثبت کنيد.
در حالي که طراحي گرافيک بسيار مهم است، بايد در زمان مناسب در پروژه انجام شود تا به طور واقعي شما را قادر به ارائه وب سايت، محتوا و گرافيک در بهترين شرايط ممکن کند.
يکي از نقل قول ها در مورد اين مبحث:
"محتواگذاري مقدم بر طراحي است. طراحي در صورت عدم وجود محتوا، طراحي نيست، فقط دکوراسيون است. "- جفري زلمان (Jeffrey Zeldman) پيام ها و محتوا، بخش هاي ساختاري و پايه گذار وب سايت هستند. آن به اين معني ميباشد که آنها بايد قبل از اعمال هر رنگ، فونت و طرح بندي به دقت مورد بررسي قرار گيرند و مستندسازي شوند.عناصر طراحي نيز بايد بتوانند پيام هاي کليدي و محتواي مهم را کامل و برجسته کنند و به بهترين شکل آنها را نمايش دهند.
تمرکز بر محتوايي مناسب
زماني که من مي گويم شما بايد قبل از شروع طراحي سايت مطالب را آماده کرده باشيد، منظورم اين نيست که بايد تمامي مطالب خود را نوشته باشيد. انجام اين کار براي بسياري از صاحبان وب سايت ها و کسب و کار ها، کار مشکلي است.
من مشتريان را تشويق مي کنم که بر روي بخش هاي اصلي وب سايت و صفحات اصلي تمرکز کنند. در طول فرآيند فروش معمولا من از طريق وبسايت آنها ميروم و به دنبال منافع هايي هستم که فکر ميکنم از قالبهاي طراحي سفارشي بهره مند شوند. اين بسيار بر مشتري، صنعت و جمعيت شناسي هدف متکي است.
در اينجا برخي زمينه هاي متداول و معمول وجود دارد که ميتوانيد از  استراتژي محتوايي بيشتري بهره مند شويد:
صفحه اصلي (خانه) صفحه اصلي شرکت
صفحه خدمات اصلي و صفحات خدمات شخصي
فروشگاه اصلي و صفحات محصولات منحصر به فرد
بخش منابع، دسته ها و / يا آيتم هاي ابتکاري
اشخاص
قالب هاي صفحه فرود (لندينگ پيج)
صفحه اصلي و پست هاي فردي وبلاگ صفحه تماس گاهي اوقات من فقط چند قالب طراحي سفارشي را پيشنهاد خواهم داد و بار ديگر پانزده تا بيست پيشنهاد ارائه ميدهم. اين واقعا بستگي به پيچيدگي محتوا و تغييرات در جريان محتوايي و فراخواني اقدامات دارد.