• ¡Welcome to Square Theme!
  • This news are in header template.
  • Please ignore this message.
مهمان عزیز خوش‌آمدید. ورود عضــویت


امتیاز موضوع:
  • 186 رای - 2.04 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: همه چیز درباره پردازش تصاویر
حالت خطی
#8
بعضی از مطالب رو از سایت aisthinktank میگیرم با اجازه به مباحث دیگر ادامه میدهیم.
[عکس: skeleton.jpg]

استخراج اسکلت بندی یک الگو به معنی باریک کردن الگو به نحوی است که شکل کلی الگو از بین نرود. از اینرو اسکلت یک الگو همانند خود الگو باید قابل تشخیص بوده و توسط آن بتوان شکل کلی الگو را حدس زد. بنابراین اسکلت به دست آمده برای یک الگو باید دارای خصوصیات زیر باشد :
• به اندازه کافی باریک باشد
• متصل باشد : یعنی فرآیند اسکلت بندی نباید باعث تکه تکه شدن اسکلت الگو شود زمانی که این دو شرط برقرار شد، الگوریتم اسکلت بندی متوقف می شود. شکل روبرو تصویری را به همراه اسکلت آن نشان می دهد ( اسکلت تصویر همان خطوط به هم پیوسته سفید رنگ داخل تصویر است ).

در حالت کلی الگوریتم های استخراج اسکلت الگو بر پایه دو استراتژی مختلف هستند.



در استراتزی اول از همه پیکسل های تصویر و در استراتژی دوم از پیکسل های کانتور تصویر برای این منظور استفاده می شود. روشی که ما در اینجا بررسی خواهیم کرد روش مبتنی بر پیکسل های تصویر بوده و به نام Hilditch معروف است که بر روی تصاویر دو سطحی ( باینری ) اعمال می کنیم.

تعاریف اولیه :
همسایه های هشتگانه پیسکل P1 را در نظر بگیرید :
[عکس: 8neigh.JPG]
هدف این است که در مورد حذف پیکسل P1 یا ماندن آن به عنوان یک پیکسل بر روی اسکلت تصمیم بگیریم. برای این منظور همسایه های هشتگانه آن را در جهت عقربه های ساعت مرتب کرده و دو تابع زیر را برای P1 تعریف می کنیم :
• تابع B: تعداد همسایه های غیرصفر P1 را برمی گرداند.
• تابع A : تعداد الگوهای 1،0 در لیست P2,P3,P4,P5,P6,P7,P8,P9,P2 را بر می گرداند. الگوی 0,1 بدین معنی است که با در نظر گرفتن دو همسایه پشت سرهم مثل P6 و P7، مقدار P6 صفر بوده و P7 مقدار 1 داشته باشد. به عنوان مثال :
[عکس: skeletonfunctions.JPG]
الگوریتم اسکلت بندی :
الگوریتم Hilditch از یک پنجره 3*3 استفاده کرده و تازمانی تغییری در تصویر به وجود آید، به طور مداوم همه پیکسل های تصویر را بررسی می کند و به ازای هر پیکسل در صورتی که چهار شرط زیر برقرار شود، پیکسل جاری از تصویر حذف می گردد :
[عکس: skeletonConstraints.jpg]
شبه کد زیر نحوه اعمال این الگوریتم را نشان می دهد :
1. تازمانی که تغییر دیگری حاصل نشود :
a. کل تصویر پیمایش شده و پیکسل هایی که هر چهار شرط فوق برای آنها صادق باشد کاندیدای حذف شدن می شوند.
b. پیکسل های کاندیدای حذف شدن ، از تصویر حذف می شوند

تتوجه داشته باشید که الگوریتم Hilditch الگوریتم کاملی نمی باشد چرا که بر روی برخی از انواع الگوها به درستی عمل نمی کند. به عنوان مثال الگوریتم Hilditch باعث ساییده شدن کامل الگوهای زیر می شود :
[عکس: skeletonPattern.JPG]
در زیر اسکلت استخراج شده برای تعدادی تصویر با استفاده از الگوریتم Hilditch نشان داده شده است :/tr>
[عکس: skeletondigit3.JPG]
[عکس: skeletonFinger.JPG]

پردازش تصویر در MATLAB
استخراج اسکلت تصویر در MATLAB با استفاده از تابع bwmorph انجام می پذیرد.




کد:
>> BW1 = imread('circbw.tif');
>> BW2 = bwmorph(BW1,'skel',Inf);
>> imshow(BW1),figure, imshow(BW2)
گروه دور همی پارسی کدرز
https://t.me/joinchat/GxVRww3ykLynHFsdCvb7eg
 
پاسخ
  


پیام‌های این موضوع
RE: همه چیز درباره پردازش تصاویر - توسط Amin_Mansouri - 06-19-2011، 08:16 PM
RE: همه چیز درباره پردازش تصاویر - توسط thania - 04-03-2012، 09:03 PM
RE: همه چیز درباره پردازش تصاویر - توسط thania - 04-04-2012، 07:50 PM
RE: همه چیز درباره پردازش تصاویر - توسط thania - 04-06-2012، 10:38 AM

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ۶ نکته مهم درباره سئو در سال ۲۰۱۷ as2017 0 1,183 11-11-2017، 11:07 PM
آخرین ارسال: as2017
  مجموعه سورس کد پردازش تصاویر ( متلب ) Amin_Mansouri 4 18,619 08-21-2015، 10:56 AM
آخرین ارسال: عبادی
  مقاله و سورس کد شناسایی ماشین و انسان در پردازش تصاویر Amin_Mansouri 0 5,778 05-06-2013، 07:15 PM
آخرین ارسال: Amin_Mansouri
  پردازش تصاویر thania 10 13,010 03-06-2012، 12:42 AM
آخرین ارسال: Amin_Mansouri

پرش به انجمن:


Browsing: 1 مهمان