(05-23-2012، 10:09 AM)vahid_d_0101 نوشته: ببین این کد برای اجرای انیمیشین روی کلید خاصی هستخوب دوست من جواب رو پست قبلی دادم یکم دقت و تفکر حله.
b = Button1
a = b.Tag
a.Start(b
که وقتی این کد را داخل لود برنامه بنویسی وقتی برنامه اجرا میشه کلید 1 به صورت انیمیشن ظاهر میشه کد انیمیشن طولانی هست نمیزارم
خوب حالا فکر کنید 10 تا کلید دارم که میخوام این انیمیشن روی هر ده تا اجرا بشه ( اصلا فکر این نباشید که این کد را برای هر 10 تا کلید جدا جدا بنویسم )
دیگه اینم توضیح کامل
حالا باید یه حلقه درست کنیم که دستور بالا را برای هر 10 تا کلید به طور خودکار انجام دهد مثل کد زیر که کد زیر در برنامه ایراد میگیره
For a = 1 To 10
b = Button(a)
a = b.Tag
a.Start(b
Next
نگاه کنید شما همه کدهای انیمیشن رو یک تابع کن.همون کد شما اینطوری میشه.
کد:
function BtnAnim(b as Buton)
a = b.Tag
a.Start(b)
end
خوب حالا هرجا میخاهید در برنامه تون تابع رو با دکمه که میخواهید انیمیشن روش انجام بشه صدا بزنید.مثلا اگر ده دکمه دارین میشه ده خط که تابع رو صدا بزنه.یه بار کد رو بنویسین و 10بار صدا بزنید.نیاز به 10بار نوشتن نیست.
و صدای زدن تابع بدین صورت:
کد:
BtnAnim(Button1)
BtnAnim(Button2)
.
.
.
اگه خواستی ورودی پارمترهای تابعت رو دو و یا چندتا متغییر از نوع Button بزار , به غیر از پارامتر اولی مابقی رو optional بزن که اگه کاربر خواست از اون پارامترهام استفاده کنه.سعی کن تابع هات بیشتر از 50-60 خط کد بیشتر نشه و اگه بیشتر شد به تابع های کوچکتر بشکن.
اگرنخواهید از روشی که من گفتم استفاده کنید پس اگر در B4A قابلیت گروه بندی و هم نامی وجود داشته میشه استفاده کنید و 10کلید با یک نام داشته باشید ولی با ایندکس های مختلف و و جور دیگه و روش دیگه نوشت.
معبودا مرا ببخش، بخاطر درهایی که کوبیدم ولی هیچکدام خانه تو نبود ...