• ¡Welcome to Square Theme!
  • This news are in header template.
  • Please ignore this message.
مهمان عزیز خوش‌آمدید. ورود عضــویت


امتیاز موضوع:
  • 6 رای - 1 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Title: نکات کاربردی برای ایجاد یک وب سایت فروشگاهی
حالت موضوعی
#1

  1. ایجاد توضیحات دقیق و جزیی برای محصولات
اگر در طراحی سایت شما تصاویر فوق العاده و حتی ویدیوهای کاملا گویایی از محصولات وجود داشته باشد، نوشتن توضیحات دقیق برای یک محصول بسیار ضروری است. نوشتن توضیحات چند کلمه ای و کوتاه اصلا کار درستی نیست و توضیحات باید به قدر کافی طولانی باشند که تمام جزییات محصول اعمم از جنس، سایز، برند و ... را شامل شوند.

قرار دادن کادر جستجو سایت در محلی که در معرض دید کاربران باشد
یک کادر جستجو برای یک سایت بزرگ بسیار ضروری است و وجود آن کار را برای کاربران بسیار راحت می کند، حتی اگر در وب سایت یک منوی بسیار ساده و یوزر فرندلی هم وجود داشته باشید، باز هم وجود یک کادر جستجو ضروری است. بهتر است کادر جستجو در محلی باشد که یافتن آن برای کاربران ساده باشد، در غیر این صورت وجود یا عدم وجود آن تفاوتی ایجاد نمی کند. گوشه بالای سمت راست صفحه برای قرار دادن کادر جستجو محل مناسبی است


از مگا منو ها و بردکرامب ها برای کمک به راهیابی کاربران در طراحی وب سایت حرفه ای استفاده نمایید
اگر وب سایت شما از آن دسته وب سایت هایی است که محصولات متعددی در آن موجود می باشد، بدون ایجاد یک منوی کاملا یوزر فرندلی وب سایت شما فقط و فقط موجب سر در گم شدن کاربران می گردد. بهتر است در وب سایت خود یک منوی اصلی که شامل زیر گروه های کلی محصولات می شود (مثل لوازم الکترونیکی، مبلمان و سرویس چوب، لوازم آرایشی و ...) ایجاد نمایید و سپس برای هر یک از گروه های اصلی منوی اصلی یک مگا منو ایجاد نمایید که کاربر بتواند در هر صفحه از وب سایت به راحتی محصول مورد نظر خود را از منوی اصلی انتخاب کرده و به صفحه آن محصول هدایت گردد.


تصاویری از زوایای مختلف محصول در صفحه مربوط به آن محصول قرار دهید
اکثر محصولات همچون کیف، کفش و مانتو و ... زوایای مختلفی دارند که با یک دیگر متفاوت هستند. دیدن تصاویری از یک محصول در زوایای مختلف موجب می شود که کاربر نظر بهتری نسبت به آن محصول پیدا کند و بیشتر از خرید آن مطمئن شود.


محصولات مشابه را در صفحه مربوط به هر محصول نمایش دهید
شما می توانید به سادگی با توجه به محصولی که یک کاربر انتخاب کرده است تا حدودی با علایق و سلایق آن کاربر آشنا شوید و محصولات مشابهی را که ممکن است آن کاربر به آنها علاقه مند باشد در صفحه خرید به کاربر نمایش دهید. این کار موجب می شود که کاربر بدون آنکه متوجه شود سایر محصولات شما را ببیند و به دیگر محصولات شما علاقه مند شده و از شما بیشتر خرید نماید.


تا جایی که می توانید پروسه خرید محصولات را برای کاربران ساده تر نمایید
همه خریداران شما افراد تحصیل کرده و نسل جوان نیستند که بتوانند بسیار حرفه ای با اینترنت و کامپیوتر کار کنند، بلکه بسیاری از خریداران را آن دسته افرادی تشکیل می دهند که به دلیل کهولت سن و برخی مسائل مشابه از خرید حظوری معضور هستند. پروسه خرید اگر طولانی و پیچیده باشد، شما این دسته از کاربران را از دست خواهید داد.


ایجاد امکان قرار دادن محصولات انتخاب شده توسط کاربر در یک سبد خرید
بهتر است شما در وب سایت خود برای کاربران خود امکان ایجاد یک پروفایل و داشتن یک سبد خرید را فراهم کنید. این سبد خرید باید به گونه ای باشد که مثلا اگر شخص امروز محصولی را انتخاب می کند و قصد دارد آن را ماه آینده خریداری نماید، بتواند محصول انتخاب شده را در پروفایل خود ذخیره کند تا در صورت مراجعه مجدد مجبور به انجام تمام پروسه خرید از ابتدا نباشد.


امکان چت همزمان را برای کاربران فراهم نمایید
یکی از مسائلی که معمولا کاربران را هنگام خرید اینترنتی دچار تردید می کند آن است که آنها نمی توانند با فروشنده ارتباط برقرار کنند و سوالات خود را بپرسند، اگر شما بتوانید امکان چت همزمان را فراهم کنید، می توانید این مشکل را در وب سایت خود جبران سازی نمایید. اگر برای شما امکان ایجاد این راه ارتباطی با مشتریان مقدور نیست می توانید از یک خط تلفن که دائما پاسخ گوی آن هستید به جای امکان چت استفاده نمایید.


یک کادر توضیحات یا نوت باکس در فرم سفارش قرار دهید
ایجاد یک نوت باکس در فرم سفارش راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان است. برخی مواقع مشتری سوالی درباره یک محصول دارد که شما می توانید به سادگی آن را پاسخ دهید و نظر مشتری را جلب نمایید اما اگر مشتری نتواند سوال خود را بپرسد ممکن است اصلا از شما خرید نکند.


تنوع محصولات و امکان سفارشی سازی را به خوبی برای کاربران نمایش دهید
اگر تعداد محصولات شما کم است می توانید محصولات مشابه با اندکی تفاوت را در صفحات مختلفی قرار دهید، برای مثال کفش هایی که همه یک مدل هستند اما در رنگ های متنوعی می باشند را در صفحات متعددی قرار دهید. اما اگر شما هزاران محصول متنوع در فروشگاه اینترنتی خود دارید، نمایش دادن تمامی محصولات مشابه در یک صفحه روش مناسب تری است زیرا نمایش هزاران محصول مشابه در صفحات متعدد کاربران را خسته می کند.

منبع : شرکت طراحی سایت حرفه ای پارسایا
 
پاسخ
  


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مهم ترین فاکتورها برای انتخاب یک هاست as2017 0 428 02-14-2018، 10:26 PM
آخرین ارسال: as2017
  طراحی سایت چت abbas_derafshi@yahoo.com 0 454 02-07-2018، 11:01 AM
آخرین ارسال: abbas_derafshi@yahoo.com
  طراحی سایت داروخانه abbas_derafshi@yahoo.com 0 440 02-06-2018، 10:48 AM
آخرین ارسال: abbas_derafshi@yahoo.com
  طراحی سایت فروشگاهی abbas_derafshi@yahoo.com 0 431 02-05-2018، 10:58 AM
آخرین ارسال: abbas_derafshi@yahoo.com
  اهمیت وبلاگ نویسی در سایت شما as2017 0 425 02-05-2018، 02:04 AM
آخرین ارسال: as2017
  طراحی سایت هتل مجلل abbas_derafshi@yahoo.com 0 458 02-04-2018، 11:21 AM
آخرین ارسال: abbas_derafshi@yahoo.com
  طراحی سایت هواپیمایی abbas_derafshi@yahoo.com 0 443 01-31-2018، 11:49 AM
آخرین ارسال: abbas_derafshi@yahoo.com
  طراحی سایت اتوماسیون اداری as2017 0 445 01-31-2018، 12:34 AM
آخرین ارسال: as2017
  طراحی سایت شارژ موبایل abbas_derafshi@yahoo.com 0 411 01-30-2018، 11:53 AM
آخرین ارسال: abbas_derafshi@yahoo.com
  طراحی سایت انجمن abbas_derafshi@yahoo.com 0 387 01-29-2018، 10:56 AM
آخرین ارسال: abbas_derafshi@yahoo.com

پرش به انجمن:


Browsing: 1 مهمان